Trenersamling

Lørdag 15. juni ble det avholdt trenersamling med fokus på barnefotball. Trenerutvikler Anders Særvold og utviklingsleder Leo Totev gikk gjennom elementer fra skoleringsplanen de har utarbeidet.
- Skoleringsplanen er et verktøy som alle samarbeidsklubbene skal kunne benytte som grunnlag for det sportslige opplegget i klubbene, sier Totev,

Det var trenere fra barne- og ungdomsfotballen i KFK og CFK som deltok på samlingen. I tillegg var støttepparat rundt lagene også med. Særvold ledet en treningsøkt med utgangspunkt i skoleringsplanen for spillere i 9 års alderen, slik at trenere kunne se hvilke øvingsmomenter og øvelser som eksempelvis kunne utgjøre en stuktur for økter.

Etter avsluttet økt ble det diskutert hvordan vi kan løse administrative utfordringer rundt utstyr og garderober i en sesong med svært høy aktivitet på anleggene vi benytter.

På kvelden ble det arrangert en hyggelig sammenkomst for trenere, støtteapparat, foresatte og klubbvenner i Mathallen til KBK. Det kan rapporteres om en meget godt stemning og allsang med live-musikk fra Marcus Flemmen og Odin Landbakk. Til slutt fikk vi en "special guest apperance" med Dagfinn Larsen. Det ble Bacali - bacalo - bacaleeeeeeoooo til 20 i stil og stemningen ble vel ikke lavere av den grunn.