A-laget på treningssamling i Ålesund

Helga 26.-.27.3.22 dro A-laget på en treningssamling til Ålesund. Et tiltak for å utvikle og samle spillerne i troppen med sosiale aktiviteter og trening. Lørdagen ble det spilt kamp mot SIF/Hessa.

Årets tropp består av mange unge og treningsvillige spillere. Startoppstillingen i treningskampen mot SIF/Hessa var på 18 år. Det trengs timer på feltet og timer med kamp for å få rutine inn i laget, men vi er takknemlige for at noen med litt flere fotballår i føttene også viser ryggrad og stiller til dyst i årets sesong. Fantastisk!

Kampen mot 4.divisjonslaget i Sunnmørsserien startet tøft med 2 relativt raske mål i mot. Vi kan vel si at nervøsitet og feil i forsvaret gir en merkerlig start på denne kanpen, men spillet satt bedre selv om det ble ett mål til i mot før pausen. Det var en slukøret gjeng som gikk av matta på "Siffen", den gamle hjemmearenaen til den gang Skarbøvik.

Det bare å bestemme seg for å glemme omgangen og gå  på med nytt mot. En avgjørelse om å reise seg og ta tak viste et helt annet lag på banen i andre omgang. Høy intensitet kombinert med mye vilje ga en 3-0 sier i andre omgangen for samarbeidslaget vårt. Et uavgjort resultat etter en rett og slett imponerende andre omgang av KFK/CFK  mot et langt mer rutinert SIF/Hessa skal en være fornøyd med!. Det er mye å bygge videre på når en får luket bort "juniorfeil" som kommer med mere trening og rutine. Målscorere var Ådne Vean, 2, og Edvard Karlsen.

De som startet: Anders Gausen, Arian Ulseth, Ari Johansen, Marius Ranheim, Filip Flemmen, Ali Kantor, Teodor Stene, Sverre Lervik, Aleksander Heggemsnes, Zakarya Mohammed og Ådne Vean. Byttet inn til andre omgang: Håvard Ervik, Ole-Erik Pedersen og Sigurd Utne.