9 spillere fra CFK/KFK med på Eliteturnering med NEAS Akademiet

I helgen arrangerte Kristiansund Ballklubb og NEAS Akademiet Nasjonal Eliteturnering for G14. Bodø/Glimt, Brann, Ham-Kam, Lillestrøm, Mjøndalen, Molde, Vålerenga, Stabæk og Aalesund er blant de beste lagene i Norge og besøkte KBK og Kristiansund.

KBK sitt lag var satt sammen av spillere fra Nordmøre og med 9 spillere fra samarbeidslaget Clausenengen/Kristiansund.

Anders, Edvard, Iver, Jonatan, Peter, Sander, Erik, Jesper og Tobias representerte klubbene på en god måte.

Lagene var delt i to grupper og KBK spilte to kamper mot Stabæk og Bodø/Glimt på lørdag og mot Brann og Lillestrøm på søndag.

Sportslig sett endte det med fire tap, men vi må se fremover og ta ny måling mot de beste om 12 mnd, 18 mnd osv. Vi konkurrerer mot landets beste eliteklubber, mot klubblag som stiller i nasjonal serie og får disse typer kamper hver uke. Lagene er samspilte, taktisk dyktige og individuelt sterke, raske og ferdighetsmessig svært gode. Når det er sagt, mange fysiske forskjeller vil utjevnes, kollektivt og individuelt vil vi bli mye bedre og med videre motivasjon og hardt arbeid vil det gi resultater. Husk at spillerutvikling er et maratonløp, ikke en sprint!»

(Skrevet av Ola Lyngvær)